Magistrum

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Magistrum

Pisanie by Prawca Kadmosu on Nie Lip 23, 2017 8:27 am

 
Magistrum jest jedyną powszechnie uznawaną placówką nauczania magii w świecie ludzi. Pomimo całkowicie niezależnego status i charakteru współpracuje blisko z większością ludzkich-miast państw zlokalizowanych we wschodniej części kontynentu. Zupełnie inaczej się mają sprawy z terenami na zachód, gdzie reputacja Magistrum jest bardzo niewielka i nie sięga w ogóle ziem krasnoludów albo elfów. Obie te rasy posiadają własne centra nauk magicznych i niechętne są słuchania dobrych rad przedstawicieli Magistrum, widząc w nim po prostu element polityczny ludzi. Z tego względu przyjęło się uważać, że Magistrum, a dokładniej jego kadra akademicka, są ciałem doradczym w kwestiach magii dla ludzkich monarchów oraz ich poddanych. Nie znaczy to jednak, że bramy miasta stoją zamknięte przed resztą ras, wprost przeciwnie. Wielu wykładowców i pracowników uczelni, której oficjalna nazwa brzmi: Wysoka Akademia Nauk Magicznych Wschodu, to przedstawiciele elfów - cenionych za swoje unikalne mistyczne zdolności. Rolą Magistrum jest czuwanie nad ładem magicznym w świecie ludzi, edukacja, protekcja i eliminacja tych, którzy zakłócają porządek sfery magii. Symbolem Magistrum (widziany na załączonym obrazku) jest złoty znak nieskończoności na czerwonym tle. 


Miasto znajduje się na nizinnym przesmyku łączącym wschodnią część kontynentu kontrolowaną przez ludzi, z ogromnymi, żyznymi Stepami Zuldańskimi położonymi niemal w centralnej części Vahar. Stepy te zamieszkują liczne dzikie rasy: głównie gobliny i wojownicze plemiona orków. Jedynym ośrodkiem jakiejkolwiek władzy politycznej na tych terenach, dość słabej, jest miasto-państwo Zuldumu, azyl dla wszelkich renegatów i złoczyńców. Magistrum zatem jest nie tylko miejscem zgłębiania magicznej wiedzy, lecz także bastionem chroniącym świat ludzi przed dzikimi hordami, które bardzo rzadko decydują się napadać na własność Magistrum z obawy przed gniewem władających nim magów. Oni zaś - używając zręcznej dyplomacji i podarków - wykorzystują gorąco krwistą naturę Dzikich, rozgrywając nimi celem osiągania własnych korzyści. Czerpią znaczące przychody za sprawą swego kluczowego dla handlu położenia. Lądowe karawany podróżujące ze wschodu na wschód lub na odwrót muszą zatrzymywać się w Magistrum z prostego powodu: nie ma innej drogi. To wiąże się z przeróżnymi opłatami i kwitnącą wymianą towarów. Miasto jest głównym producentem wszelkich magicznych przedmiotów trafiających na rynki ludzkich miast-państw na wschodzie. Ten monopol jest głównym źródłem dochodów będących spożytkowanych na import najbardziej podstawowych surowców, jak: żywność, drewno albo surowe rudy minerałów, przerabianych na miejscu w gotowe produkty wysokiej jakości. 


W Magistrum, niczym w miastach elfów, magia jest czymś na porządku dziennym. Używa się jej do budowania, a zaklęte latarnie lśnią w nocy pięknymi kolorami tęczy. Miasto - mające formę idealnego okręgu podzielonego na kilka pomniejszych, każdy z nich otoczony sztuczną fosą i murami, jest okryte w dzień i w nocy półprzezroczystą magiczną barierą, którą utrzymuje według plotek tajemnicze urządzenie w podziemiach akademii leżącej w centrum miasta na sztucznej wyspie. Tę magiczną zasłonę przekroczyć można tylko otrzymawszy przepustkę w postaci ołowianego klucza z białym kamieniem. Bez niego osłona spełnia rolę niemożliwej do sforsowania ściany i chociażby uderzać w nią przez lata na efekt należałoby czekać dłużej niż trwa ludzkie życie. Same klucze działają jedynie w miejskich bramach, dzięki czemu magowie mają pełnię kontroli nad tym, kto opuszcza i przybywa do Magistrum. Miasto jest słabo zaludnione i sprawia wrażenie pustego, jednak przepiękna, monumentalna architektura i wszechobecny ład oraz porządek nadają mu imponującego wrażenia. Nie uświadczy się tu żebraków lub bezdomnych. Władze zapewniają witek i dach nad głową każdemu prawowitemu mieszkańcowi. Tymi są w lwiej części członkowie akademii: uczniowie oraz pracownicy, a także rzemieślnicy i prosta siła robocza pracująca na polach otaczających miasto. Przyjezdni muszą sami zapewnić sobie miejsce zakwaterowania i wyżywienie, w przeciwnym wypadku zostaną wyrzuceni za mury miejskie. Ceny dla wielu są zaporowe i nierzadko wzdłuż głównego traktu wiodącego pod główną bramę można dostrzec liczne powozy i namioty, w których nocują zbyt biedni lub skąpi. 



Miastem w pełni włada Rada Wielkich Czarodziejów. Nazwa "Wielki Czarodziej" jest zarazem najwyższym tytułem możliwym do uzyskania w akademii. Przeznaczonym tylko dla najwybitniejszych i najbardziej zasłużonych. Osiągnięcie tego wyróżnienia wiąże się nie tylko z praktyką magiczną, ale także polityką i intrygami, które dla przywódców akademii są naturalną koleją rzeczy. Przyjęło się, iż zostanie Wielkim Czarodziejem jest ostateczne dopiero w momencie wyeliminowania poprzedniego, najczęściej przez jego protegowanego. Ma to być gwarantem siły przywódców Magistrum. Naturalnie nie oznacza to, że morderstwa są akceptowalne. Uczynić to należy tak, aby nie zostać przyłapanym. Za honorowe wyjście uchodzi pojedynek magiczny w asystencie świadków. Wielcy Czarodzieje swoją pozycją oraz sposobem działania są bliżsi bogatej warstwie szlachty, aniżeli akademickich nauczycieli, których rolę spełniają absolwenci akademii z tytułem czarodzieja poświadczonego odpowiednimi dokumentami (co pokazuje, że słowo to jest tytułem wiążącym się z wiedzą i doświadczeniem. Czarodziejem nie jest ktoś, kto po prostu umie czarować, wbrew obiegowej opinii ludu). Wielcy Czarodzieje mieszkają w tzw. Wieży Magii górującej nad całym miastem i wystającej ze środka akademii. Bardzo rzadko ją opuszczają, czuwając nad Magistrum ze swych komnat przy użyciu potężnych Widzących Kamieni, zaklętych kryształowych kul pozwalających zaglądać im we wszelkie zakątki miasta. Rada składa się z siedmiu członków - teoretycznie równych sobie, ale wszyscy bez żadnych oporów przyznają pierwszeństwo Colno Mądremu.  


Historia Magistrum jest długa. Nim znalazło się pod panowaniem ludzi było ośrodkiem nauki wysokich elfów. Skutecznie oparło się wszelkim atakom w trakcie Herezji Zanimara. Po jego porażce i powstaniu pustyni stało się metropolią w okolicznych terenach. Było najdłużej broniącym się z elfich miast w czasie najazdu ludzi na kontynent i najdłużej obleganym. W końcu sfrustrowani dowódcy ludzi po prostu ominęli je i poszli dalej na zachód przekonani, że poza chowaniem się za wysokimi murami mieszkańcy miasta niczego nie potrafili. Srogo się rozczarowali. Powszechnie przyjęło się uważać, że to dzielna postawa mieszkańców Magistrum wyłamała zęby inwazji ludzi, która musiała się zatrzymać właśnie na granicy miasta. Po zakończeniu działań wojennych wysokie elfy zadecydowały, że Magistrum spełniło swoją rolę i utrzymanie tak daleko wysuniętej placówki byłoby nieopłacalne i zbyt ryzykowne. Bycie otoczonymi przez ludzi ze wschodu i Dzikich z zachodu sprawiło, że dawna metropolia straciła swój blask. Nikt nie chciał żyć w wiecznie narażonej na atak twierdzy. Wewnętrzne podziały i różnice zdań sprawiły, że zadecydowano o opuszczeniu miasta. Prawie całość woluminów i artefaktów zgromadzonych w marmurowych halach budynku, który obecnie jest sercem akademii, wraz z Wieżą Magii, elfy zabrały nie chcąc oddać w ręce rabusiów. Po opuszczeniu Magistrum w roku 200 p.K stało pustym przez kilka lat. Ludzie mieli własne zmartwienia i przejęcie de facto niczyjego miasta nie było ich priorytetem. Częściej odwiedzały je szczepy Dzikich: rabując co tylko się dawało wynieść. Ponownie zamieszkano je około 230 roku. 


Do około roku 250 p.K Magistrum funkcjonowało jako proste miasto-państwo ludzi, lecz doszło w nim do przewrotu i władzę zdobyła grupa spiskujących użytkowników magii. Ich przywódca: Colno Mądry proklamował stworzenie magicznego azylu dla wszystkich prześladowanych obdarzonych Darem. Stał się pierwszym Wielkim Czarodziejem Magistrum i jego władcą - sprawując swój urząd po dziś dzień. W konsekwencji doszło do konfliktu pomiędzy nowo rodzącym się ośrodkiem władzy i resztą ludzkich miast-państw, które zlękły się wizją posiadania na granicy miasta pełnego magów. Zawiązana została w roku 253 p.K koalicja tzw. Sojusz Antymagii i jeszcze tego samego roku wypowiedziała Magistrum otwartą wojnę. Trwała zaledwie dwa lata i skończyła się jedną bitwą, kiedy to zjednoczone siły obległy miasto czarodziei, doznając zarazem druzgoczącej porażki. Od tamtej pory Magistrum nie było już nigdy więcej nękane przez ludzkie miasta-państwa. Szybko też oddaliło od siebie podejrzenia o knucie wielkiej rebelii mającej rzekomo na celu wymordowanie nie-magów, czym ludzcy władcy straszyli poddanych. Władze akademii prowadziły pokojową politykę polegającą na szukaniu konsensusu i wspólnych rozwiązań, niewiele poświęcając czasu na sny o dominacji politycznej. Z czasem relacje pomiędzy byłymi wrogami się unormowały i dziś Magistrum jest ważnym, niemalże witalnym punktem dla ludzkich miast. 


Czarodzieje z Magistrum służą radą wielkim panom i zarazem dbają o interesy tych, którzy obdarzeni magią spotykają się z prześladowaniem oraz wrogością. Każde ludzkie miasto-państwo na mocy wiążących porozumień musi utrzymywać w obrębie murów przynajmniej jedną, niezależną placówkę Magistrum, której przewodzi czarodziej-ambasador wysłany do danego miasta-państwa. Osoby te sprawują zwykle rolę nadwornych doradców, co przekłada się na ich wpływy i możliwości. Upewniają się, że polityka prowadzona przez miasta nie godzi w życiowe interesy Magistrum. 


avatar
Prawca Kadmosu
Administrator

Male Liczba postów : 20
Data dołączenia : 26/01/2017

Profil Postaci
Rasa: Człowiek
Wygląd : Smukła sylwetka, wychudzone, kościste palce i niebieskawe, lodowate oczy. Jeżeli pojawiłby się bez maski oczom twoim ukazałaby się gładka, wręcz młodzieńca twarz o kształtnym nosie i szlachetnych rysach.
Odzienie: Ciemne, długie i ciężkie szaty. Podobnie buty oraz rękawiczki. Na twarzy żelazna maska, spod której wyłaniają się gęste pasma włosów opadających swobodnie na ramiona. U boku krótkie ostrze.

Zobacz profil autora http://vantharia.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach