Karta Postaci

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Karta Postaci

Pisanie by Prawca Kadmosu on Wto Sty 31, 2017 5:52 am

Wzór 




1. Imię: 
2. Przydomek: 
3. Nazwisko: 
4. Płeć
6. Wygląd: 
7. Widoczny ekwipunek: 
Od punktu 8 włącznie zamykamy wszystko za pomocą kodu hide, który znajduje się w w oknie pisania posta pod znaczkiem "Hidden". Podobnie tego kodu używamy odpowiadając na posty Mistrza Gry sprawdzającego KP.


8. Rasa: 
9. Charakter:
10. Dobytek:
10.1: Posiadłości: 
10.2: Ekwipunek:
11. Cechy postaci:
12. Cechy rasowe: 
13. Umiejętności postaci: 
14. Magia
15. Aura
16. Słabości
17. Odporności: 
18. Historia:
19. Religia
20. Inne: 
Objaśnienie


Imię: Postać może posiadać dowolną ilość imion. Nadanych przez samą siebie lub innych. Imię po zaakceptowaniu KP można zmienić w trakcie fabuły. 


Przydomek: Jest to miano, które nadano postaci przez osoby trzecie. Postać nie może sama sobie nadać przydomka, ponieważ ten powstaje w trakcie jej działań i mieszanki cech oraz losu. W związku z tym należy w historii określić w jakich okolicznościach ten przydomek i dlaczego został nadany. Przydomkiem nie jest czymś, co dziś nazwalibyśmy ksywką z dzieciństwa. Przydomek to coś na pokroju tytułu, który chwali lub potępia postać. Jest on rozpoznawalny i nośny, dlatego zazwyczaj posiadają go postacie mające już pewną renomę w świecie. Przydomek zawsze wiąże się z imieniem, np: Dalor Straszliwy czy Inois Wspaniały


Nazwisko: To posiadają tylko postacie szlachetnego urodzenia lub przynależące do rodu, klanu lub innej większej wspólnoty, jednak nie jest to reguła. Wysokie elfy dla przykładu zawsze będą posiadać nazwiska, gdyż ich system społeczny jest znacznie bardziej rozwinięty i zbliżony do nowożytnego, natomiast u ludzi nazwisko jest domeną osób szlachetnie rodzonych. 

Płeć: Mężczyzna lub kobieta. W przypadku istot bezcielesnych, jak ascendenci czy żywiołaki podpunkt płeć określa samoświadomość postaci. Może się zdarzyć, że postać w trakcie przygód straci ciało, ale jeżeli nie będzie to się wiązać ze znacznymi zmianami psychicznymi to wciąż zachowa swą "kulturową" płeć. Za przykład mogą służyć licze, którymi zazwyczaj są potężni nekromanci i chociaż fizycznie nie posiadają płci to umysłowo już tak.  


Wygląd: Opis zewnętrznej aparycji. Należy podać wysokość postaci, jej wagę, budowę ciała, cechy szczególne, kolor włosów i tak dalej. Wychodzimy z założenia, że im więcej tym lepiej, ale nie wymagamy dokładnego opisywania każdego skrawka ciała. Prosimy jednak o nie zawieranie w tym podpunkcie żadnych wstawek powiązanych z ekwipunkiem. Często bowiem gracze mieszają ten punkt z opisem ubioru próbując łączyć widok zewnętrzny postaci z tym co ma na sobie. Np: Spod kaptura widać włosy czy obcisła szata zdradza muskularność Adiela


Widoczny ekwipunek: W domyśle wiąże się ten punkt także z ubiorem. Jego kwestia jest trudna do zachowania, ponieważ często przychodzi postaci na fabule zmieniać swój strój. Trudno wówczas oczekiwać, że za każdym razem będzie się edytowało KP. Od tego jest Profil, w którym istnieje zakłada Profil Postaci, gdzie powinno opisywać się aktualny ubiór postaci. Niemniej w punkcie tym należy opisać ubiór jaki postać zazwyczaj zakłada. Równie ważna jest sprawa widocznych elementów jak: broń czy pierścienie na palcach albo rożnego rodzaju torby podróżnicze. Nie wymaga się dokładnego opisu wymiarów kształtu tych elementów, jedynie ich zaznaczenia, że są. Oczywiście jeżeli gracz ma taką ochotę jak najbardziej zachęcamy do dokładniejszego rozpisania, ponieważ to leży w jego interesie. Wszelkie elementy, które nie będą dokładniej opisane i jedynie zaznaczone enigmatycznie jak: u boku wisi miecz, to z perspektywy fabularnej broń ta będzie uogólniania i spłycana do bycia po prostu zwykłym mieczem o normalnych dla tej broni wymiarach. Podobnie ze wszystkimi innymi elementami. 

Ukryty fragment KP

Rasa: Rasa jest zawarta w ukrytej części, ponieważ istnieją takie, które na pierwszy rzut oka trudne są do rozpoznania jak wampiry. Albo posiadają jakieś unikalne właściwości magiczne. Dla przykładu wiele magicznych bytów zmienia swój wygląd zewnętrzny przy użyciu magii chcąc zachować anonimowość. Większość ras jednak będzie zdradzało się swoim wyglądem zawartym w wyżej wymienionych punktach opisu. Niektóre rasy na forum są niegrywalne.


Charakter: Prawdopodobnie najważniejsza część mająca największy wpływ na działania postaci podczas gry. Tutaj staramy się pokazać w jaki sposób nasza postać myśli. Co nią kieruje, jakie wyznaje wartości, o ile je wyznaje. Czy jest dobra, czy jest zła, a może to nie jest takie proste? Warto wspomnieć o seksualności, która ma w wielu rasach i kulturach wysokie znaczenie. Jak postać reaguje na normy prawne, kulturowe, zasady. Bardzo ważne jest nadmienienie stosunku do religii oraz magii. Spojrzenie na te kwestie jest różna zależnie od rasy postaci. Elfy będą uważać magię za coś esencjalnego, lecz ludzie - zwłaszcza ci prości - będą traktować ją z wielką nieufnością oraz wrogością. Z drugiej strony mroczne elfy widzieć będą w bogach wrogów, ale ludzie już swoich obrońców i strażników porządku. Dokładne opisanie charakteru jest niemożliwe bez zaznajomienia się z tematem traktującym o rasie postaci. Aspekty kulturowe oraz społeczne odgrywają wielką rolę w kształtowaniu charakteru, dlatego nie mogą być pomijane. Oczywiście zawsze można przeciwstawić się schematom oraz archetypom i stworzyć postać, która nie będzie pasować nigdzie. Jest to wręcz kanoniczny przykład na poszukiwacza przygód podróżującego od miasta do miasta i wykonującego zadania od napotkanych osób. Należy jednak pamiętać, że im bardziej postać odstaje od świata, tym trudniej będzie jej się w nim odnaleźć. 


Dobytek: Czyli to co postać posiada i jest jej na własność. Punkt ten został rozdzielony na dwa pomniejsze, aby łatwiej się w nim odnaleźć. W podpunkcie Posiadłości zawieramy opis domostwa, ziem lub innych budowli będących własnością gracza. Jeżeli postać pochodzi z wielkiego rodu lub rodziny, która ma swą posiadłość, ale nie jest ona rzeczywistą własnością gracza to jedynie wystarczy o tym nadmienić, że taki fakt występuje. Założenie jest, że im więcej mamy, tym więcej trzeba opisać. Napisanie, że postać ma dużo ziemi i budynków o niczym nie mówi i nawet jeśli zostanie zaakceptowane to na fabule może się okazać, że ziemie te zostały splądrowane, a domy zburzone. Podpunkt Ekwipunek służy do opisania ważnych przedmiotów będących w posiadaniu postaci na teraz, tuż pod ręką. Fragmentem ekwipunku nie może być miecz, który leży gdzieś w domu. Wszelkie artefakty, magiczne amulety, wierzchowce lub stworzenia towarzyszące muszą być wyczerpująco rozpisane. W przeciwnym wypadku MG może mieć zupełnie inną wizję wyżej wymienionych aspektów aniżeli gracz, co może skutkować nieporozumieniami. Ubranie, torby, paski, etc wystarczy tylko wymienić. Nie trzeba ich rozpisywać. 
avatar
Prawca Kadmosu
Administrator

Male Liczba postów : 18
Data dołączenia : 26/01/2017

Profil Postaci
Rasa: Człowiek
Wygląd : Smukła sylwetka, wychudzona, kościste palce i niebieskawe, lodowate oczy. Jeżeli pojawiłby się bez maski oczom twoim ukazałaby się gładka, wręcz młodzieńca twarz o kształtnym nosie i szlachetnych rysach.
Odzienie: Ciemne, długie i ciężkie szaty. Podobnie buty oraz rękawiczki. Na twarzy żelazna maska, spod której wyłaniają się gęste pasma włosów opadających swobodnie na ramiona. U boku krótkie ostrze.

Zobacz profil autora http://vantharia.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach